Festiwal muzyki kameralnej i organowej „MARGARITAE BAROCI” to propozycja Samorządowego Ośrodka Kultury w Nowej Dębie, który jest jego organizatorem. Nazwa „Margaritae Baroci” w języku łacińskim oznacza „Perły Baroku”. Tą nazwą organizator chce nawiązać to stylu muzycznego – baroku – do którego głównie należą wykonywane w ramach festiwalu utwory.
J.Clarke – Marsz księcia Danii (arr. Ch.W.-Kessler)
G.F.Händel – „He shall feed His flock like a Shepherd” aria nr 20 z oratorium „Mesiasz”
Tabulatura organowa Jana z Lublina – Suita tańców
J.S.Bach – „Schafe können sicher weiden” z kantaty BWV 147
J.S.Bach – Fantazja G-dur BWV 571
W.A.Mozart – „Agnus dei” z „Mszy koronacyjnej” KV 317
C.Franck – „Panis Angelicus” z „Mszy uroczystej”
F.Nowowiejski – Preludium „Adoremus”, op. 31 nr 2
F.Mendelssohn-Bartholdy – „Sei stille dem Herrn” z oratorium „Eljasz“, op. 70
M.Lorenc – „Ave Maria”
B.K.Przybylski – „Rota” – Passacaglia na temat Feliksa Nowowiejskiego
Marek Kudlicki (Austria, Wiedeń) – organy
Urodził się w Tomaszowie Lubelskim. Po ukończeniu Państwowego Liceum Muzycznego w Lublinie studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha oraz dyrygentury prof. Krzysztofa Missony. Studia ukończył z wyróżnieniem. Brał udział w kursie mistrzowskim w Mechelen (Belgia), prowadzonym przez prof. Flor Peetersa, wybitnego kontynuatora tradycji interpretatorskich dzieł organowych Cesara Francka. Dalsze studia odbywał w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, w klasie koncertowej prof. Hansa Haselböcka. Jest laureatem I nagrody oraz nagrody specjalnej Ministerstwa Kultury i Sztuki na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krakowie w roku 1973. Koncertuje na całym świecie, występując w recitalach oraz jako solista z różnymi orkiestrami. Jego trasy koncertowe prowadziły dotychczas do prawie wszystkich krajow Europy, wielokrotnie do Stanów Zjednoczonych i Kanady (52 tournees), Ameryki Południowej, Afryki Południowej, Australii, Nowej Zelandii, Hong Kongu, Japonii, Korei Płdn., Singapuru, Malezji i Tajwanu. Występował na znanych międzynarodowych festiwalach oraz w czołowych ośrodkach muzycznych (Sztokholm, Londyn, Wiedeń, Sydney, Wellington, Nowy Jork, Minneapolis, Bogota, Buenos Aires i in.). Swoj kunszt wykonawczy prezentowal w tak renomowanych salach koncertowych jak Filharmonia Krakowska, Sala Luis Angel Arango w Bogocie, Cleveland Museum of Art, Roy Thompson Hall w Toronto, Sejong Cultural Center w Seulu, National Concert Hall w Taipei i in. Jest propagatorem polskiej muzyki organowej, stale włączając do programów swych recitali i nagrań twórczość rodzimych kompozytorów. Prowadził wykłady na temat muzyki polskiej na różnych kontynentach. W 200 rocznice Konstytucji 3 Maja wystąpił z uroczystym recitalem w Grace Cathedral w San Francisco. Dokonał nagrań radiowych m. in. dla Radio Hilversum, Radio New Zealand, Radio Suisse Romande, National Public Radio – U.S.A., South African Broadcasting Corporation oraz nagrań telewizyjnych. Posiada na swym koncie liczne nagrania płytowe dokonane w Polsce i Niemczech. Pełnił funkcję jurora w konkursach organowych. Repertuar Marka Kudlickiego jest szeroki. Obejmuje on dzieła wszystkich epok, w tym dawną, romantyczną i współczesną polską muzykę organową. Oprócz dzieł solowych ma w swym repertuarze liczne, rzadko grywane utwory na organy i orkiestrę. Wykonywał je z różnymi orkiestrami na całym świecie. Od wielu lat łączy występy jako organista-wirtuoz z działalnością dyrygencką.
Alina Mazur (Austria, Wiedeń) – mezzosopran
Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego, międzywydziałowego studium pedagogicznego na tej uczelni i muzykologii na Wydziale Historycznym Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Jest wieloletnim wykładowcą w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki. Stypendystka Fundacji „Janineum” w Wiedniu i programu Erasmus. Praktykę naukową odbywała w Muzeum Sztuk w Wiedniu. Prowadziła wykłady zagraniczne, m.in. w Weronie (Conservatorio Statale di Musica Evaristo Felice dall’Abaco). Opracowała wiele publikacje naukowych m.in. w Roczniku Muzykologicznym Uniwersytetu Muzycznego i Teatralnego w Hanowerze: „Gloria Dei et Voluptas hominum”. Von der Natur der Musikinstrumente nach Michael Praetorius, w: Ligaturen, vol. 5, 2011 [ISBN: 978-3-487-14542-6]. Brała udział w kursach mistrzowskich m.in. u Prof. Alison Pearce z Royal Academy of Music London, Prof. Heleny Łazarskiej z Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien, Prof. Claudii Visci z Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien. Koncertowała w Niemczech, Polsce i Austrii. Liczne recitale arii i pieśni, muzyki oratoryjnej i kantatowej oraz prawykonania muzyki współczesnej. W Roku Chopinowskim 2010 wystąpiła w Musikverein. W Wiedniu jako solistka współpracuje m.in. z orkiestrą „Camerata Polonia“ pod dyrekcją Marka Kudlickiego, Chórem Polonii Wiedeńskiej „Gaudete” pod dyrekcją Michała Kucharko , Międzynarodowym Towarzystwem Chopinowskim w Wiedniu (prezydent Prof. Dr. Theodor Kanitzer). Wraz z wiedeńskim kwartetem saksofonowym Sx4 nagrała płytę, na której znalazł się dedykowany jej i członkom zespołu tryptyk „Gemütsstimmungen” polskiej pianistki i kompozytorki tworzącej w Wiedniu Elżbiety Wiedner-Zając. Posiada wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel śpiewu i emisji głosu, dykcji i recytacji.