Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Kalendarz Wydarzeń

ZABAWA: „10 pytań”

Data wydarzenia: 2020-04-17
Miejsce: .
Organizator: .
Kontakt: .
Udział: Bezpłatny

Co będzie potrzebne?

  • Dobry humor i ciekawość.

  • Bawiąc się z młodszymi dziećmi dobrze wyposażyć się w zestaw ilustracji przedstawiających różne przedmioty, postaci oraz zwierzęta, na przykład wyciętych z gazetek reklamowych.

 

Liczba uczestników: minimum 2 osoby.

 

Potrzebny czas: 5–10 minut.

 

Opis zabawy, instrukcja:

Zacznijmy od bardzo prostej zabawy, która pomoże nam odgadnąć, jaką liczbę ma na myśli druga osoba. Jeśli macieprzy sobie flamastry, na palcach malucha napiszcie liczby, zaczynając od lewej dłoni. Pamiętaj, czytamy liczby od lewej do prawej! Teraz pomyśl sobie jakąś liczbę, ale nie mów głośno, którą wybrałeś. Zadaniem dziecka będzie zadawać pytania, jaka to liczba. Załóżmy, że wybrałeś liczbę 8

 

Dziecko pyta: „Czy to liczba 4?”.

Rodzic/Opiekun: „Nie, to za mała liczba”.

Dziecko musi zatem zagiąć palec z numerem 4. Jeśli dziecko już wie, że liczba 4 jest za mała, to znaczy, że 1, 2 i 3 też są za małe, dlatego powinno zagiąć również paluszki z tymi liczbami.

 

Dziecko pyta: „Czy ta liczba to 9?”.

Rodzic/Opiekun: „Nie, to za duża liczba”.

Wtedy dziecko zagina paluszek z dziewiątką, a skoro 9 jest za duże, to znaczy, że 10 również. W ten sposób został zawężony zakres liczb i teraz dziecko będzie wybierało liczby z zakresu od 5 do 8. Jest duże prawdopodobieństwo, że w ten sposób bardzo szybko odgadnie pomyślaną przez dorosłego liczbę.

 

Teraz wariant trudniejszy. Rozkładamy przed dzieckiem zestaw obrazków w liczbie uzależnionej od możliwości oraz wieku dziecka. Rodzic/opiekun wybiera w myślach jeden obrazek, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie, która to ilustracja. Dziecko zadaje pytania typu: „Czy to jest zwierzę?”. Jeśli tak, to zakrywa wszystkie obrazki oprócz zwierząt, jeśli nie, zakrywa wszystkie zwierzęta. Jeśli zostały same zwierzęta, pyta, czy to jest ssak, czy ma cztery nogi itd. W zależności od odpowiedzi rodzica, dziecko eliminuje ilustracje, które nie pasują do informacji podanej przez dorosłego. Można ustalić, że dziecko może zadać 10 pytań, po których powinno odgadnąć właściwą nazwę obrazka.

 

Możliwe modyfikacje: Ze starszymi dziećmi można grać bez obrazków, wtedy ustalamy kategorie przedmiotów czy postaci. Najlepiej jeśli będą to rzeczowniki, ale można w ten sam sposób pobawić się w części mowy, choć to wersja bardzo trudna. Można również odgadywać liczby w większym zakresie, niż w pierwszym wariancie zabawy.

 


dodaj do mojego kalendarza google lista wydarzeń