Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Kalendarz Wydarzeń

Warsztaty teatralne

Data wydarzenia: 2020-05-12
Miejsce: .
Organizator: .
Kontakt: .
Udział: Bezpłatny

Mowa ma wpływ na całokształt rozwoju dziecka, zwłaszcza na jego powodzenie w nauce szkolnej. Jest atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, w precyzyjnym komunikowaniu swoich poglądów, myśli, potrzeb, stanowi narzędzie zdobywania informacji, pewności siebie. Dobra dykcja to atrybut przyszłego aktora, dziennikarza, nauczyciela, polityka, menadżera. Zatem niezbędne jest aby mowa dziecka była prawidłowo rozwinięta...

Wprawki - głupawki

Najpierw rozgrzewamy aparat mowy - ćwiczenia oddechowe

Podczas zabaw oddechowych trzeba pamiętać, że powinny być wykonywane precyzyjnie, dokładniei  bez pośpiechu - dziecko ma własny, indywidualny rytm oddechu, inną pojemność płuc i dlatego powinno wykonywać ćwiczenia zgodnie ze swoimi możliwościami - dziecko nie powinno wykonywać ćwiczeń, gdy ma katar, niedrożny nos, jest przeziębione - wydolność oddechowa dziecka pogarsza się w sytuacji gdy ma przerost trzeciego migdałka lub krzywą przegrodę nosa, problemy alergiczne itp.

 

Przykłady ćwiczeń oddechowych

- zdmuchiwanie z gładkiej, a następnie z chropowatej powierzchni (np. tkaniny, koca dywanu, pogniecionej gazety) lekkich przedmiotów np. piłeczki, wacika, papierowych kuleczek, guzików, koralików itp.

- dmuchanie na wiatraczki lub zawieszone na nitce lekkich przedmiotów np. papierowe listki, kolorowe piórka (dmuchamy na zmianę: długo – krótko – jak najdłużej, słabo – mocno – jak najmocniej)

- dmuchanie na świecę tak, aby nie zgasła i obserwowanie jak wygina się płomień

- gwizdanie na gwizdku (długo na spokojnym wydechu lub krótkimi seriami o takiej samej długości)

- robienie bąbelków w szklance lub miseczce z wodą przy użyciu słomki - jednostajne dmuchanie do miseczki z wodą, aby w wodzie robił się dołek - wąchanie kwiatów prawdziwych lub wymyślonych, rozpoznawanie zapachów z otoczenia np. z kuchni

 

Gdy jesteśmy dobrze przygotowani i rozgrzani, przechodzimy do następnego etapu, jakim są wprawki dykcyjne.

1. Mały Jerzy nie wierzy, że na wieży jest gniazdo jeży.

2. Idzie wąż wąską dróżką, nie porusza żadną nóżką.

3. Czy tata czyta cytaty Tacyta?

4. Lojalna Jola, Jola lojalna.

5. Pchła pchłę pchła, jak ta pchła tę pchłę pchła, to ta pchła nogi wypchła.

6. Konstntynopolitańczykiewiczówna.

7. Szymek jest leniuszkiem, Staszek jest młodszy od Szymka.

8. Z walizki wujek wyjmuje kolorowy krawat.

9. Czarna krowa w kropki bordo gryzie trawę kręcąc mordą.

10. Taca, taca, tupu, tupu, po co taca, tutaj taca, tutaj ta taca.

11 .Moje miłe małe, miłe moje małe, małe moje miłe, miłe małe moje, moje małe miłe, małe miłe moje.

12. Wodę wozi woziwoda, wozi wodę woziwoda, woziwoda wodę wozi, woziwoda wozi wodę, wodę woziwoda wozi, wozi woziwoda wodę.

13. Grzebień zęby szczerzy a szczotka się jeży, czesz się Jeży jak należy.Trębacz trąbi na wieży, nikt temu nie wierzy.

 

Dobrej zabawy !!!!!!!!!!!!!!


dodaj do mojego kalendarza google lista wydarzeń