Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Aktualności

Studia podyplomowe "Zarządzanie Projektami "

18-12-2014

Studia podyplomowe + szkolenie i certyfikacja PRINCE2®

Cel studiów:
Zarządzanie Projektami to kierunek dostosowany przede wszystkim do potrzeb pracowników realizujących zadania wymagające integracji wieloosobowego zespołu ludzi często reprezentujących różnorakie specjalizacje zawodowe. W trakcie studiów słuchacze będą mieli okazje zapoznać z interesującą ich problematyką rozpoczynając od zagadnień najbardziej ogólnych (wprowadzenie do zarządzania projektami) do zagadnień szczegółowych (np. prawne zagadnienia zarządzania projektami). Zajęcia prowadzone są zarówno przez praktyków, specjalistów z zakresu szkoleń, jak i przez pracowników naukowych. 
Celem studiów podyplomowych jest przekazanie słuchaczom wiedzy teoretycznej i praktycznej związanej zarządzaniem projektami w organizacji. Uczestnictwo w studiach pozwoli na rozszerzenie lub nabycie umiejętności wymaganych i potrzebnych w realizacji projektów organizacyjnych, w szczególności związanych ze stosowaniem metod, technik i narzędzi niezbędnych do zaplanowania i wdrożenia projektów, tworzenia zespołów projektowych, ustalenia właściwych kanałów komunikowania się, odgrywania odpowiednich ról, w tym przywódczych.

W ramach studiów będzie przeprowadzone akredytowane szkolenie PRINCE2® na poziomie Foundation zakończone egzaminem certyfikującym. Szkolenie prowadzi firma PM Sp. z o.o.

Koszt studiów 6800 zł  - obejmuje szkolenie i egzamin certyfikujący PRINCE2®.

Studia przeznaczone są dla osób z wyższym wykształceniem, absolwentów zarówno uczelni ekonomicznych, jak i nieekonomicznych, które kierują lub zamierzają w przyszłości kierować projektami. Studia dwusemestralne, 180 godzin zajęć

 

  1. Podstawy zarządzania
  2. Wprowadzenie do zarządzania projektami
  3. Audyt w realizacji działalności projektowej
  4. Tworzenie zespołów projektowych
  5. Zarządzanie marketingowe
  6. Techniki twórczego myślenia w zarządzaniu projektami
  7. Jakość w zarządzaniu projektami
  8. Zarządzanie zmianą
  9. Motywowanie zespołów projektowych
  10. Opłacalność inwestycji w zarządzaniu projektami 
  11. Promocja projektów
  12. Rozwiązywanie konfliktów w  grupie
  13. Zarządzanie strategiczne
  14. Podstawy komunikowania się i negocjacji w pracy projektowej
  15. Zarządzanie ryzykiem w  projekcie
  16. Wspomaganie informatyczne w  realizacji projektów – MS Project
  17. Zarządzanie międzynarodowe
  18. Controlling realizacji projektów
  19. Prawne zagadnienia zarządzania projektami
  20. Metodyki zarządzania projektami
  21. Budżetowanie i rachunkowość projektów
  22. Zarządzanie czasem
  23. PRINCE2 Foundation + Egzamin (przedmiot akredytowany)
  24. Seminarium dyplomowe.

 

Co to jest PRINCE2?

PRINCE 2 reprezentuje podejście procesowe do zarządzania projektami. Jest to uniwersalna metodyka zarządzania projektami, którą można łatwo zaadaptować do projektów z różnych dziedzin i o różnej skali.  Metodyka jest standardem używanym w Wielkiej Brytanii i praktykowanym na całym świecie. W Polsce PRINCE2 często jest wymagany przy projektach rządowych lub związanych z dopłatami unijnymi.

PRINCE został stworzony w 1989 roku przez organizację CCTA (the Central Computer and Telecommunications Agency), z czasem przemianowaną na OGC (the Office of Government Commerce). W 1996 roku przekształcony w PRINCE2 znalazł zastosowanie w konsorcjum, do którego należało około 150 organizacji z Europy. PRINCE i PRINCE2 to zastrzeżone marki.

Nazwa PRINCE2 to skrót od PRojects IN Controlled Environment.

Metodyka zwiększa efektywność zarządzania projektami głównie opierając się na:

  • Uzasadnieniu biznesowym
  • Ściśle zdefiniowanej strukturze organizacyjnej dla zespołu projektowego
  • Planowaniu skupionym wokół produktów w poszczególnych fazach projektu
  • Skupieniu się na podziale projektu na fazy, którymi można zarządzać i które łatwiej kontrolować

Z PRINCE2 skorzystać mogą:

  • Osoby, które chcą zwiększyć swoje zdolności lidera w zarządzaniu projektami oraz zwiększyć swoje szanse na rynku pracy
  • Kierownicy projektów
  • Managerzy pełniący role zarządzające w projektach
  • Organizacje

Co przede wszystkim daje PRINCE2 organizacjom?

  • Wspólne, jednolite podejście do projektów
  • Kontrolowany, ustrukturyzowany początek, środek i koniec projektu
  • Regularne przeglądy postępów prac w odniesieniu do planu
  • Zapewnienie, że przez cały okres trwania projektu najważniejszy jest cel biznesowy
Lista aktualności