Kontrast oraz wielkość czcionki

Aktualności

Z wizytą w Berlinie

08-06-2018

W dniach 22-25 maja młodzież z klas trzecich oddziałów gimnazjalnych Szkoły Podstawowej Nr 3 w Nowej Dębie zwiedzała stolicę Niemiec pod opieką Marty Rząsy - nauczycielki języka niemieckiego.

Poznań był dłuższym przystankiem w drodze do Berlina. W Ostrowie Tumskim odwiedziliśmy bazylikę archikatedralną Świętych Apostołów Piotra i Pawła. Miasto nad Wartą uwiodło nas nie tylko urokliwym Starym Rynkiem z centralnie usytuowanym ratuszem, na którym można podziwiać pojedynek słynnych na całą Polskę „poznańskich koziołków” ale także… pysznymi lodami.

Nasze pierwsze spotkanie z Berlinem miało miejsce na wysokości niemal 204 metrów. Z tarasu widokowego Wieży Telewizyjnej podziwialiśmy panoramę miasta. Cały czas towarzyszyła nam piękna pogoda i sympatyczny pan przewodnik, który ciekawie przybliżył historię miasta wskazując obserwowane obiekty.
     W centrum Berlina zwiedzaliśmy słynną Fontannę Neptuna, Kościół Mariacki oraz Czerwony Ratusz – siedzibę władz miasta. Kolejnym przystankiem była Brama Brandenburska – symbol miasta i całych Niemiec. Spacerowaliśmy reprezentacyjną aleją Unter den Linden, przeszliśmy do Pomnika Holocaustu i na Alexanderplatz ze słynnym zegarem Urania, wskazującym czas w różnych zakątkach świata.
Autokarem pojechaliśmy do dalej położonych, znanych miejsc w mieście, były to m.in.: park Tiergarten, Kolumna Zwycięstwa, Wyspa Muzeów, monumentalna katedra w Berlinie, muzeum Muru Berlińskiego Haus am Checkpoint Charlie, Uniwersytet Humbolta, Kościół Pamięci, ekskluzywny Dom Handlowy KaDeWe i wiele innych.
     Szczególnie wyczekiwanym punktem wycieczki było zwiedzanie Reichstagu, wejście na szklaną kopułę i taras widokowy. W tym gmachu klasyka łączy się z nowoczesnością i ekologią. Siedziba niemieckiego parlamentu to miejsce znane nam dotychczas tylko z przekazów telewizyjnych. Duże wrażenie wywarła na nas także East Side Gallery – galeria, pomnik dla wolności, stworzony przez artystów z całego świata na fragmencie Muru Berlińskiego o długości ponad jednego kilometra.
     Podsumowaniem wyjazdu było całodzienne korzystanie z atrakcji Tropikalnej Wyspy w Krausnick obok Berlina. Wizyta w tej niezwykłej krainie słońca, wody i rozrywki zachwyciła wszystkich. Piaszczysta plaża, tropikalny las z różnorodnymi gatunkami roślin i zwierząt, egzotyczne wioski i liczne atrakcje wodne wciągnęły nas na długie godziny.
     Wyczerpani, ale i bardzo zadowoleni, wróciliśmy do domu. Był czas na zwiedzanie, rozrywkę, zawarcie nowych przyjaźni. Dla niektórych, wycieczka do stolicy zachodniego sąsiada, to pierwszy wyjazd zagraniczny, dlatego tym bardziej zapadnie w pamięć. Jedno wiemy na pewno - warto uczyć się języków obcych!!!

SP3 w Nowej Dębie

RL/MM

Młodzież z klas trzecich...