Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Usługi

Kategoria:   AKTY STANU CYWILNEGO, DOKUMENTY, ZAŚWIADCZENIA
Data publikacji:   06-12-2012
Tytuł:   ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Opis:   Czynność zameldowania dokonywana jest osobiście, a w przypadku nieobecności przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie, a w stosunku do osób przebywających za granicą potwierdzenia Konsula RP lub Notariusza Publicznego.
KARTA USŁUGI NR USC/SO - 15
 

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

 
Podstawa prawna

1. Art.10 ust.1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz.993 zpóźn. zm.)

Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Obywatelskich
Osoba właściwa
do załatwienia sprawy

Dorota Puzio - podinspektor ds. ewidencji ludności
I piętro, pok. nr 108, tel.8462671 wew.108

Krystyna Kłosowska-Szałaj - inspektor ds. ewidencji ludności i archiwum urzędu
I piętro, pok. nr 108, tel. 8462671 wew. 108

Sposób załatwienia sprawy Wydanie zaświadczenia dot. zameldowania na pobyt stały.
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu stałego"z potwierdzeniem faktu pobytu dokonanym przez właściciela lub podmiot dysponującego tytułem prawnym do lokalu,
  • przedłożenia do wglądu stosownego dokumentu odzwierciedlającego powyższy fakt w postaci aktu notarialnego, decyzji przydziału, umowy cywilno-prawnej, wypisu z księgi wieczystej bądź orzeczenia sądowego,
  • przedłożenia zaświadczenia o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego
    (w sytuacji gdy osoba sama dokonała wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego),
  • dowód osobisty osoby dokonującej zameldowania, jak również dowód osobisty osoby u której następuje zameldowanie,
  • odpis aktu urodzenia (w przypadku osób niepełnoletnich nie posiadających dowodu osobistego)
Opłaty Czynność zameldowania na pobyt stały nie podlega opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy W dniu stawienia się strony.
Tryb odwoławczy

W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji administracyjnej dotyczącej zameldowania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Dęba.

Inne informacje

Czynność zameldowania dokonywana jest osobiście,a w przypadku nieobecności przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie,a w stosunku do osób przebywających za granicą potwierdzenia Konsula RP lub Notariusza Publicznego,

  • za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
  • w przypadku jeżeli zgłoszone dane na druku dot. zameldowania na pobyt stały budzą wątpliwości,
    o dokonaniu zameldowania rozstrzyga właściwy organ gminy wydając stosowną decyzję administracyjną.
  • zameldowanie na pobyt stały w nowym miejscu powoduje automatyczne wymeldowanie z
    poprzedniego miejsca pobytu stałego.

Formularze do pobrania

Druk "Zgłoszenie pobytu stałego"

(prosimy o wydruk w formacie A5)

Metryczka Urzędu URZĄD MIASTA I GMINY NOWA DĘBA
Adres: ul. Rzeszowska 3, 39-460 Nowa Dęba
Konto bankowe:
BANK PEKAO S.A.

97 1240 2744 1111 0010 7170 1102

Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30, wtorek 8.30 - 16.30
E-mail: gmina@nowadeba.pl
Strona internetowa: www.nowadeba.pl

Osoby odpowiedzialne

Opracował:
Dorota Puzio, podinspektor ds. ewidencji ludności, 25 listopada 2004 r.
Sprawdził:
Ryszard Rzemień, z-ca kierownika USC, 25 listopada 2004 r.
Zatwierdził:
Wiesław Ordon, sekretarz gminy, 29 listopada 2004 r.

Aktualizacja:

Monika Kozak, inspektor ds. dowodów osobistych ,10 czerwca 2013 r. 

 

Lista usług kategorii