Kontrast oraz wielkość czcionki

Kamery Online

Aktualności

636 uczestników „Militariady” poznało wiek swojego serca dzięki badaniom kampanii „Ciśnienie na Życie”

22-06-2015

Podczas 7.edycji „Militariady” organizowanej w Nowej Dębie, na specjalnym stoisku kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek swojego serca poznało aż 636 osób! Każdy, kto odwiedził stoisko kampanii, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi, poziom cholesterolu oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji. Okazuje się, że wiek serca 66% przebadanych osób jest średnio wyższy o 11 lat od wieku metrykalnego.

 

     W miniony weekend 20 i 21 czerwca wszyscy chętni uczestnicy nowodębskiego festiwalu mieli okazję sprawdzić, czy problem nadciśnienia dotyczy także ich. Na zainteresowanych, w specjalnie przystosowanym mobilnym centrum badań kampanii „Ciśnienie na Życie”, czekał wykfalifikowany personel medyczny, który przeprowadzał badania oraz udzielał fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. U osób zdrowych prawidłowa wartość ciśnienia tętniczego powinna mieścić się w przedziale pomiędzy 120/80 – 139/89 milimetrów słupa rtęci (mm/Hg), natomiast stężenie cholesterolu całkowitego we krwi nie powinno przekraczać 190 mg/dl.

Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji[1] mieszkańcy mogli sprawdzić również, ile lat mają ich serca. Okazało się, że wiek serca u przebadanych osób jest średnio o 11 lat wyższy od wieku metrykalnego.

Istotnym czynnikiem warunkującym skuteczną prewencję i dobrą kontrolę nadciśnienia tętniczego w populacji pozostaje wiedza na temat zagrożeń związanych z chorobą, a podstawowym elementem jest znajomość własnego ciśnienia tętniczego. Wczesne rozpoznanie podwyższonej wartości ciśnienia tętniczego umożliwia modyfikację stylu życia, która może opóźnić lub zapobiec wystąpieniu nadciśnienia oraz pozwolić na opóźnienie lub nawet uniknięcie farmakoterapii” – mówi prof. Tomasz Zdrojewski z katedry Nadciśnienia Tętniczego i Diabetologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, członek Rady Ekspertów kampanii „Ciśnienie na Życie”.

Na szczęście wiek serca można obniżyć – systematyczne badania profilaktyczne oraz zdrowy, aktywny tryb życia, to najskuteczniejsze formy walki ze schorzeniami układu krążenia.”

Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.

 


Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”

Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z 300 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Dlatego w tym roku działania Kampanii będą popularyzowały działania pomagające obniżyć wiek serca. Działania Kampanii merytorycznie wspiera Rada Ekspertów w składzie prof. Marian Zembala, prof. Krzysztof Narkiewicz, prof. Stefan Grajek oraz prof. Tomasz Zdrojewski. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.

 

 

Biuro prasowe kampanii:

Emilia Sawińska

e-mail:

tel. 531 844 325



[1] Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.

 

RL/MM

Lista aktualności